Kyurion
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyurion

Egy steampunk világban játszódó szerepjáték
 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

 

 Harcrendszer

Go down 
SzerzőÜzenet
Bob Rendrobot
Admin
Admin
Bob Rendrobot


Hozzászólások száma : 165
Join date : 2014. Feb. 21.

Harcrendszer Empty
TémanyitásTárgy: Harcrendszer   Harcrendszer EmptySzomb. Feb. 22, 2014 9:44 pm

Ha meg szeretnél küzdeni egy játékossal, esetleg egy kalandban a karakterednek támadnak, akkor ezzel a harcrendszerrel találod szembe magad. A harc előtt azonban fontos megjegyezned néhány dolgot.

  • Feltételes mód
  • Jelzés
  • Felszerelések száma
  • Életpontok


Fontos, hogy harc során feltételes módot használj, hiszen támadásaid nem biztos, hogy betalálnak és védekezéseid sem biztos, hogy sikerülnek. Egy harc során néha döntő szerepet játszik egy-egy véletlen. Írásaid során érdemes lereagálni azt, hogy ha például ellenfeled kritikus találatot hajtott végre, akkor az miért is volt kritikus. (Például váratlanul ért, vagy cyborgoknál végtagodat vesztetted.)

Hozzászólásaid végén jelezned kell, hogy milyen akciókat végeztél. Ezt a legkönnyebben a következő formátumban teheted meg:
// Védekezés (2. támadás ellen), támadás, támadás //

A képességeid úgymond a felszereléseidben rejlenek. Az alap harcon kívül (amiről részletesebben lentebb találhatsz információt) egy adott számú felszerelést is magaddal vihetsz. A maximum magaddal vihető felszerelések száma egy kaland során a mesélő által van meghatározva, egy küzdelem során azonban a két fél megegyezésén múlik. (Előnyös, ha mindkettőtöknek ugyanannyi felszerelése van.) Vannak egyes felszerelések, amikből többet is vihetsz egy helyre. Az ilyen felszereléseknél jelölve lesz, hogy tornyozható, majd utána egy szám, például (5). Ez azt jelenti, hogy ha ötöt (5) vagy kevesebbet viszel egy (1) helyet foglal, viszont ha már hatot (6) vagy akár tízet (10) akkor már kettőt (2) foglal.

Kalandok során mindig 1000 életpontja van mindenkinek. Ez az alap életpont, azonban küzdelmek során akár évekig is eltarthat így egy csata, tehát küzdelmek során a két fél szintén a játék elején megegyezés szerint döntheti el, hogy hány életpontig harcolnak. A maximum azonban 900 küzdelmeknél, hiszen senki sem szeretne karakterhalált egy egyszerű játék során. (Kivéve persze, ha a felhasználó szeretné, hogy tovább menjen, de akkor vállalja a karaktere halálát is, ha az 1000 életpont lemegy.) Emellett mindenkinek 10 energiája van, de erről bővebben lentebb.

Most térjünk át a harcrendszerre. A harcrendszernek több fontos aspektusa van, amik a következőek:

  • Kockadobás
  • Támadás
  • Védekezés
  • Tárgyhasználat
  • Energia menedzsment


Minden körben maximum három (3) cselekvést tudsz végezni. A cselekvés lehet akármi, támadás, védekezés vagy tárgyhasználat, a lényeg, hogy maximum három legyen. (Lehet kevesebb is.)

Támadásoknál, védekezéseknél és egyes tárgyhasználatoknál kockával kell dobni. A kockadobást hozzászólás írásakor az előnézeti fülben a fehér rész alatt találhatod közvetlen. A legördíthető menüben kell kiválasztani, hogy melyik kockával szeretnél dobni majd mellette kell beírni hányszor. Ha jobb szélen a plusz jelecskére kattintasz, akkor pedig több kockával is dobhatsz. Érdemes olyan sorrendben dobni, amilyen sorrendben cselekszel, tehát, ha védekezel kettőt majd támadsz, akkor először két védekezős kockával dobj, majd kattints a pluszra és egy támadással.

Minden karakternek van alap támadása. Az alap támadás az úgymond kitöltő cselekvés a védekezés mellett. Mikor éppen nem tudsz mit csinálni és nem vagy energia híján, támadni érdemes. Támadáshoz egy támadás kockával kell dobni. A támadásnak a következő kimenetelei lehetnek:
Harcrendszer Tsiker10 - Sikertelen. Avagy támadásod nem talált be, ennek a támadásnak a sebzése nulla lesz és ellenfelednek sem kell védekeznie sikertelen támadás ellen. Ennek az esélye 1/6.
Harcrendszer Tsiker11 - Sikeres. Ilyenkor ellenfeledbe húszat (20) sebzel, ez alól kivétel persze, ha kivédi támadásod. Ennek az esélye 4/6.
Harcrendszer Tkrit10 - Kritikus siker. Ilyenkor támadásoddal tökéletesen találtál és a húszas (20) sebzésed ellenfeled nem tudja kivédeni. Ennek az esélye 1/6.
Fontos emellett megjegyezni, hogy bár a támadás nem használ fel energiát, nem is tölt vissza semennyit.

Minden karakternek van alap védekezése. Az alap védekezés úgymond kitöltő cselekvés a támadás mellett. Mikor éppen nem tudsz védekezésre alkalmas tárgyat használni és ki szeretnéd védeni ellenfeled támadását vagy csak energiát szeretnél tölteni ezt érdemes választani. A védekezésnek a következő kimenetelei lehetnek:
Harcrendszer Vsiker10 - Sikertelen. Ilyenkor védekezésed nem ért semmit és energiát sem kapsz vissza. Ennek az esélye 1/6. Inkább pihentél volna.
Harcrendszer Vsiker11 - Sikeres. Ilyenkor az ellenfeled támadásából húszat (20) védesz le és visszakapsz egy (1) energiát. (A következő köröd elején kapod csak meg!) Ennek az esélye 4/6.
Harcrendszer Vkrit10 - Kritikus siker. Ilyenkor az ellenfeled támadásából ötvenet (50) védesz le és visszakapsz két (2) energiát. (A következő köröd elején kapod csak meg!) Ennek az esélye 1/6.
A védekezés nem használ fel energiát, csak visszatölti azt.

Tárgyhasználatkor egy tárgynak több tulajdonságára is érdemes figyelni.

  • Leírás
  • Energiahasználat
  • Visszatöltési idő
  • Elhasználódás


A leírás meghatározza, hogy az adott tárgy mit csinál. Tehát, ha például egy tárgy leírása a következő: "visszatölt három (3) életpontot", akkor a tárgy használatkor visszatölt három (3) életpontot.

Az energiahasználat azt jelenti, hogy a tárgy használatakor hány energia vonódik le. Ha kevesebb energiád van, mint amekkora a tárgy energiahasználata, akkor nem használhatod az adott tárgyat abban a körben.

A visszatöltési idő azt jelenti, hogy hány kör múlva használhatod újra a tárgyat. Ha a visszatöltési idő 3, akkor miután elhasználtad a tárgyat van három (3) köröd, amiben nem használhatod, majd az azt követő körben már újra használhatod, amennyiben szeretnéd.

Háromféle tárgy van. Ami elhasználódik, ami mást használ el és ami nem használódik el.
Az elhasználódó tárgy például egy injekció, amit beadsz magadnak, majd nincs többé. Ilyenkor ha megint az injekciót akarod használni venned kell még egyet. Az ilyen tárgyak általában tornyozhatóak.
Ami mást használ el, arra tökéletes példa a pisztoly, ami minden lövéskor töltényt használ el.
Aztán végül van, ami nem használódik el, például egy kard.

Végül térjünk rá az energiamenedzsmentre. Minden karakter minden esetben 10 energiával indul. Az energia tárgyak használatakor fogy és háromféleképpen lehet visszatölteni.
Ezek közül az első az, hogy nem csinálsz semmit. Nem ajánlatos, de ebben az esetben két (2) energiát kapsz egy cselekvés feláldozása érdekében. Tehát, ha egyszer nem csinálsz semmit, akkor két (2) cselekvésed marad csak. Fontos, hogy ezt az energiát csak a következő köröd elején kapod meg, tehát, ha van egy négy (4) energiahasználatos tárgyad és két (2) energiád, akkor azt nem csinálhatod meg, hogy nem csinálsz semmit, majd használod a tárgyat ugyanabban a körben.
A második az, hogy védekezel. Erről bővebb infót fentebb láthatsz.
A harmadik az, hogy olyan tárgyat használsz fel, amit energiát ad. Az ilyen tárgyakra is igaz az, hogy a következő körödben kapod csak meg az energiát, kivéve, ha külön fel van tüntetve az ellenkezője.
Vissza az elejére Go down
https://kyurion.hungarianforum.com
 
Harcrendszer
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Kyurion :: Általános :: Ismertető-
Ugrás: